Cicle: Reforma mercat CO2 en el sector transport: transport marítim
Comissió: | Comissió de Canvi Climàtic i Economia Circular |
Descripció: | 3a jornada del cicle: Reforma mercat CO2 en el sector transport: transport maritiim El sector del transport i la mobilitat a Catalunya, considerat en conjunt, és el segon emissor de CO2 a un nivell similar al de la Indústria. Per una altra part, la transició energètica, i les regulacions de la UE per assolir les zero emissions netes de GEH el 2050, obliga els països membres a adoptar una sèrie de mesures per substituir les fonts d'energia primària actuals per altres no emissores o renovables que també afecten els modes de transport i que evolucionaran en el futur. Els Enginyers Industrials volem donar a conèixer com afecten el transport terrestre, marítim i aeri aquestes regulacions de la UE i també les solucions realistes actuals i futures i el seu impacte sobre aquests modes de transport de mercaderies i persones. A conseqüència del procés de descarbonització, el desplegament de les energies renovables i l'electrificació estan progressant a Catalunya i a Espanya. Tot i aquest progrés, l'electricitat no és una solució actualment aplicable per l'aviació ni el transport marítim ni tampoc per una part del Transport Terrestre tal com el coneixem avui dia. Aquesta no és una situació pròpia de Catalunya ni Espanya, és una realitat global. L'Agència Internacional de l'Energia no preveu contribucions a mitjà/llarg termini de l'electricitat per a l'aviació i el transport marítim i només parcial pel terrestre. Per aquests sectors s'han de trobar substituts no emissors als combustibles fòssils que tinguin una alta densitat energètica, siguin renovables i econòmicament viables, assegurant el trilema energètic de seguretat, sostenibilitat i economia. En aquestes quatre jornades ens volem centrar en la situació dels sectors i modes de transport, la regulació, com els impacta en l'àmbit tècnic i econòmic, les solucions actuals i futures i també les infraestructures associades com poden ser els ports, els aeroports i les terminals intermodals. Finalment, de forma transversal, serà important verificar la sostenibilitat de les noves solucions per quadrar el trilema energètic. Intervencions: - Marco regulador per a la transició energètica del transport marítim. Oportunitats i amecenaces. Elena Seco García-Valdecasas, directora general de l'Asociación de Navieros Españoles (ANAVE) - Rafael Fernández-Álava, Communication & EA Director de Costa Cruceros Spain and Portugal, - Hèctor Calls, Port de Barcelona - Estefania Soler, Hutchison Ports BEST - Raul García Redondo, Decarbonizing Maritime Sector (Commercial) at REPSOL - Moderador: Carles Rúa CICLE JORNADES REFORMA MERCAT CO2 SECTOR TRANSPORT: - 26 de setembre: Aspectes reguladors i generals - 3 d'octubre: Transport terrestre - 10 d'octubre: Transport marítim - 17 d'octubre: Transport aeri Cicle organitzat per les comissions de Canvi Climàtic i Economia Circular, Energia, Indústria Química, Logística i Mobilitat. |
Dates: | Dijous, 10 d'octubre de 2024 |
Horari: | De les 18 a les 20 h en format híbrid (presencial a Via Laietana, 39 de Barcelona i online) Pot seguir la conferència mitjançant el nostre canal Youtube seguint aquest enllaç: https://www.youtube.com/user/enginyerscatalunya |
Inscripcions: | Període inscripció tancat |
Places limitades. |
Document | Descripció | ||
---|---|---|---|
Ponència | Elena Seco García-Valdecasas, Asociación de Navieros Españoles (ANAVE) | ||
Ponència | Hèctor Calls, Port de Barcelona | ||
Ponència | Raul García Redondo, Decarbonizing Maritime Sector (Commercial) at REPSOL | ||
Ponència | Maurici Hervas, CENIT |
Cicle: Reforma mercat CO2 en el sector transport: transport marítim
Descripció:
Cicle: Reforma mercat CO2 en el sector transport: transport marítim